Kehidupan ini tidak menjanjikan kebahagian sepanjang masa, kadangkala manusia diasak dengan pelbagai dugaan dan ujian.
Sekiranya lemah, kita akan terus hanyut mengikut kata hati dan tidak berusaha mencari penyelesaian untuk menyelamatkan diri dan keadaan.
Kehidupan itu adalah suatu nikmat bagi orang yang menghargai dan menyedarinya.

Ahad, 22 Mei 2011

me turn to 30th...


*image google

welcome to the club 30th...haahhhhhh sedar x sedar aku dh melangkah masuk ke usia 30..ishhhhhhhh betul2 x caya lah...aku tidak lg bergelar bayi,kanak-kanak,budak dan remaja..ok! aku boleh dikategorikan golongan dewasa...huhuhu

bagi aku 30 tu hanyalah angka sj...tiada apapun lain bg aku..namun sikap dan perangai kena lah diambil kira ye...jgn nk berangan, bila org ckp aku dlm linkungan 20 an ja...perangai nk mcm 20an juga....NO!!NO!!NO!!.
tapi itulah hakikatnya...apa aku nak wat pada usia nie...mak aku ckp..time nie dia dh anak 3 dh...huhuhu..itu dulu la...umo 18 dh kawen...skrg tidak lg..

dan bila aku berkeadaan bergini..mmg aku x fikir langsung pasal kawen ok! yg aku fikir keadaan aku nk kembali sembuh...nak kembali normal...sambil tu nk kejar cita-cita..yg masih belom tercapai lg nih...bila? bila? bila?

zaman kanak-kanak..remaja dh berakhir ya....apa yg aku dapat ketika aku melewati zaman ini...???apapun aku bersyukur kehadrat ILLAHI.. aku masih disini..masih di bumi ALLAH...aku telah dipanjangkan usia...diberikan kesihatan yg baik walaupun aku kelainan upaya...dan aku juga berterima kasih pada ALLAH yang telah mengurniakan ibubapa yang penyayang...Mereka ini tidak pernah bosan dan mengeluh ketika melahirkan dan membesarku hingga dewasa walaupun aku ditakdirkan begini. MAK ABAH...cheq mintak maaf banyak2 atas kesalahan dan kesilapan cheq selama ini. Cheq sedar..cheq bnyak wat salah kt mak dan abah...cheq sayang sgt2 kat mak dan abah..Segala pengorbanan mu tiada terbalas..hnya ALLAH sj yg mampu membalasnya. Cheq doakan semoga mak abah sihat dan dimurahkan rezeki hendaknya..Amin.

22.05...Selamat Hari Lahir buat diriku...Alhamdulillah sekali lg aku bersyukur pada mu YA ALLAH yg telah memanjangkan usiaku,di beri kesihatan yang baik..serta di beri peluang untukku meginsafi diri dan bertakwa kepadaMU YA ALLAH.. Semoga KAU mempermudahkan perjalanan dan urusanku seharian.. dimurahkan rezeki dan kesihatan yang lebih baik supaya aku dpt kembali normal. AMIN YARABBALAALAMIN.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan